Te tudtad? Egyoldali, egyenetlen, nem megfelelő terhelésből következhet háti fájdalom?

Te tudtad, hogy a háti fájdalom eredhet abból, hogy a jobb és bal oldalad között eltérés van? A két oldalad nem ugyanolyan erős?

Nagyon sokan keresnek fel azzal, hogy a derekuk, hátuk nagyon fáj, hiába edzenek, és ez általában a jó eset. Hiszen ha valaki nem jár, akkor ezek a problémák még jobban ki tudnak élesedni.

Az edzés önmagában bármilyen típusú is, jó, ha valaki rendszeresen csinálja, de ezeket az edzéseket érdemes kiegészíteni a gerinc átmozgatásával, a gerinc melletti-, a medence körüli- és a tartásért felelős izmok erősítésével és nyújtásával is. Ezek a gyakorlatok nem annyira időigényesek, viszont tudatosan megtanulva végrehajtani azokat nagyon hasznosak az egészséges gerinc szempontjából. Hiszen ha megtanuljuk tudatosan használni őket, akkor bármilyen edzést hatékonyabban és egészségre figyelve tudjuk végezni!

Nagyon fontos, hogy ne csak a felületes izmainkat dolgoztassuk, mint amilyen például a széles hátizom, hanem a nem látható, tartásért felelős-, a gerincet-, a medencét-, a lapockákat optimálisan, vagyis nem túlfeszítve megtartó izmokat is! Az esztétikus, szép hát a két oldal – a jobb és baloldal, a test elülső- és hátulsó felszíne, a has- és hát – izmainak harmonikus működésétől lehet egészséges.

A legtöbb esetben, amikor az első konzultáción találkozom a vendégeimmel, átvizsgálva őket rögtön látszik, ha a jobb és baloldal között nagy az eltérés. Általában a derék egyik oldala, ha erősebben dolgozik, akkor kereszt irányban az ellenkező oldali lapocka is ugyanúgy túlkompenzál. Ez az egyenlőtlenség az alapbeállás során már a talpakon jelentkező egyeletlen súlyeloszlásban is megfigyelhető. Ez az alkalom 2 órát vesz igénybe, hiszen nemcsak a testtartás beállítását végezzük el, hanem személyre szóló gyakorlatokat állítok össze nekik, amelyekkel elkezdhetjük a testtartásuk korrekcióját is!

Az egészséges gerinc nagyon fontos a jó közérzet kialakításában és megtartásában, nem beszélve arról, hogy a testtartás is sokkal szebb lesz, amivel nő az önbizalom és magabiztosságot ad a mindennapok során!

És ne felejtsük el, a jó megjelenés a siker első lépcsője!

Ügyeljünk, figyeljünk magunkra!

 

Az online programjaim és a stúdióm edzésein mindezt megtanulhatod!

Várlak sok szeretettel!

Hidvégi Andrea

***

2022. SZEPTEMBER 10., SZOMBAT 9:00–12:00

GerincPilates/Mobilizálás/Streching

Egyre többen jelentkeznek nálam úgy a vendégek, hogy merevek az izmai, fájnak a derék-, háti tájékon és egyéb mozgásszervi problémával.
Ha érdekel, tudsz jelentkezni a GerincPilates|Mobilizás|Stretching programra, ahol speciálisan a gerincet, az izületeket és az izmokat célozza kimozgatással, erősítéssel, nyújtással, a központ erősítésével, segítve a test egyensúlyának helyreállítását!

Az esemény linkje:

https://facebook.com/events/s/gerincpilatesmobilizalasstrech/1255700528500445/

Várlak sok szeretettel❣️

Legutóbbi bejegyzések

Reformer Pilates Gép

A Reformer Pilates gép napjaink egyik legnépszerűbb eszköze, mindezt a sokoldalú felhasználási lehetősége miatt, illetve napjaink rossz testtartási szokásaiból adódó gerinc problémák megelőzésére és rehabilitációjára is tökéles eszköz! Mi

Tovább »

34 Pilates gyakorlat

A Pilates mint program egyre népszerűbb szerte a világon! Hatását tekintve kiemelkedő, hiszen a testi és mentális egészség áll a középpontban, miközben nagyon alapos és hatékony alakformáló óra is!

Tovább »

Mire jó a Pilates?

A Pilates napjaink egyik legnépszerűbb edzés típusa, hiszen tökéletesen formálja az alakot, feszesít és a gerincet tartja a fókuszban! Egyenletes terhelést ad, miközben nagyon szépen formálja az alakot és

Tovább »

Archívum