A sportágak alapozása kisgyermekkorban

Amikor kicsi még a gyermekünk, akkor érdemes olyan sportolási lehetőséget választani, ami a korának megfelelően fejleszti a gyermek mozgáskoordinációját, izomzatát, optimálisan az ízületi lazaságát, állóképességét, kielégíti mozgásigényét, miközben előkészíti a kis testét a további sportoláshoz. Ezeken az irányított, képességfejlesztő foglalkozásokon a gyermek játékosan sajátítja el az atlétika, elsősorban a futás-, a torna-, a labdajátékok alapjait.

A legfontosabb ilyenkor, hogy növekedésben lévő testet és lelket megfelelően és optimálisan szabad csak terhelni.

Mivel folyamatosan nőnek, így gerincük, csontjaik, ízületeik és izmaik is folyamatosan változnak. Ha túlzottan terhelik őket, akkor a csontok epifízis szakaszában – ahol a növekedés történik – negatív változást idézhetnek elő. Ennek eredménye sajnos az is lehet, hogy a gyermek nem fejlődik egészségesen.

Az edző kiválasztásánál érdemes figyelembe venni végzettségét! Ennek a korosztálynak az edzése nagy felelősség, hiszen a fejlődésüket segítheti illetve rossz esetben gátolhatja az edző. Érdemes olyat választani, aki okleveles testnevelő tanár, képesített edző, tanító képzőt végzett, rendelkezik didaktikai alapokkal –oktatás módszertan -, és van tapasztalata a gyerekekkel. Fontos, hogy alaposan nézzünk körül, hiszen a mi felelősségünk, hogy gyermekeinket megfelelően felkészült edző kezébe adjuk, tehát szánjunk időt rá, hogy megtaláljuk a szakembert!

A gyermekek fizikai fejlődésének felelőssége mellett fontos a lelki fejlődés is. Ha bármibe belekezdenek, fontos, hogy az edzők lelkileg is támogassák őket, hiszen a legjobbat csak abból lehet kihozni, akit szeretnek, elismernek, bíztatnak, figyelmesek vele. Ezek a támogatások csodákra képesek! A későbbi versenyzés során ez a pszichikai felkészülés elengedhetetlen részét képezi!

Ismerd meg a fiataloknak szóló sportprogramunkat IDE kattintva!

Legutóbbi bejegyzések

Reformer Pilates Gép

A Reformer Pilates gép napjaink egyik legnépszerűbb eszköze, mindezt a sokoldalú felhasználási lehetősége miatt, illetve napjaink rossz testtartási szokásaiból adódó gerinc problémák megelőzésére és rehabilitációjára is tökéles eszköz! Mi

Tovább »

34 Pilates gyakorlat

A Pilates mint program egyre népszerűbb szerte a világon! Hatását tekintve kiemelkedő, hiszen a testi és mentális egészség áll a középpontban, miközben nagyon alapos és hatékony alakformáló óra is!

Tovább »

Mire jó a Pilates?

A Pilates napjaink egyik legnépszerűbb edzés típusa, hiszen tökéletesen formálja az alakot, feszesít és a gerincet tartja a fókuszban! Egyenletes terhelést ad, miközben nagyon szépen formálja az alakot és

Tovább »

Archívum