Te tudtad, hogy nemcsak a gyermekkorban, bármilyen sportági alapozáshoz szükségesek a gimnasztikai gyakorlatok, hanem a felnőtt korban is? Ezek a gyakorlatok nagyon fontosak a test sokoldalú fejlesztésének a megalapozásához, valamint a további terhelésekre való előkészítéshez. Rendszeres gyakorlásuk a mozgások helyes technikai végrehajtásának elsajátítását segítik elő, előkészítik a testet a fokozott terheléshez.

Gimnasztika

Még kisgyerek voltam, amikor találkoztam a gimnasztikával, vagy ha úgy ismerősebben hangzik, akkor a 4 ütemű gyakorlatokkal, amelyet minden testnevelés órán ismételtünk. Én nagyon szerencsés vagyok, mert mind az általános, mind pedig középiskolában olyan testnevelő tanárom volt, aki imádta a munkáját, bennünket, így a gimnasztika monotonitása sem okozott gondot a rendszeres ismétlés ellenére sem. Ez pedig az egyik legfontosabb, hiszen a sokszori ismétlés a gyakorlatok hatékonyságát növelik.

Az előkészítő, gimnasztikai négyütemű gyakorlatoknak nagyon sokféle jótékony hatásuk van:

  • erősítenek
  • nyújtanak
  • növelik az ízületi mozgáskiterjedést
  • javítják a testtartást
  • elősegítik a szép technikai végrehajtást
  • fejlesztik a mozgáskoordinációt
  • megadják az alapot a további mozgásformák elsajátításához
  • fokozzák a vérkeringést, ezért bemelegítésként is érdemes beépíteni az edzések elejére
  • a rendszeres gyakorlásuk segítik az izmok harmonikus fejlődését és előkészítését sportági vagy másfajta terheléshez
  • nemtől, kortól függetlenül végezhetőek a gyakorlatok, sőt én a kötelezően ajánlott gyakorlások közé sorolom!

DSCF8543

Ezeket a gyakorlatokat nagyon ajánlom a futás után, az edzések elkezdésekor, alapozásként vagy bemelegítésként. Amikor gimnasztikai gyakorlatokat hajtunk végre, akkor nagyon fontos a kiinduló helyzet helyes felvétele, mert ahhoz igazodik a gyakorlat.

Mint a legtöbb alkalommal, most is kihangsúlyozom, hogy akik a Pilates technikai alapokat ismerik, azoknak az ütemesen, dinamikusan végrehajtott utánozgásos gimnasztikai gyakorlatok még hatékonyabbá válnak! Ebben az esetben tudatosan tartjuk a törzset ha például kargyakorlatot hajtunk végre, vagy a medencét és a lábainkat tartjuk stabilan az izmainkkal, ha törzsfordítást végzünk!

Hogy miért vetettem fel ezt a témát? Mert a különböző mozgásprogramokat érdemes váltogatni néha, a statikusból a dinamikusba, így megdolgozva a testet sokoldalúan. Ezt a módszert alkalmazom a gyerekeknél az edzéseken, mindig építek be a felnőtt csoportos- és személyi edzéseim során, és a saját, a Meditatív Aerotréning – MAT – programomba is.

Hamarosan gyakorlatsorokkal is jelentkezem azoknak, akik ezt szeretnék szintén beépíteni az edzéseikbe!

Akik pedig ismerik, azok ki ne hagyják az edzéseik során!

Hidvégi Andi