A tegnapi kiírásom margójára, hogy MIÉRT IS FONTOS AZ ALAPOKKAL, A HELYES TESTTARTÁSSAL FOGLALKOZNI, és mi vezetett engem oda, hogy KÜLDETÉSNEK érezzem minél több embernek megmutatni, hogy A MOZGÁS TERÉN IS LEHET MINŐSÉGIBB, HATÉKONYABB MEGKÖZELÍTÉST ALKALMAZNI?

ha_trénin logo_végleges

A mostani gondolatmenet az én kis történetemből indul..
25 éve vagyok a szakmában, testnevelés szakon végeztem az ELTE TFK-n, és a főiskolás évek alatt sportaerobik válogatottként versenyeztem, így érthető, hogy imádtam akkoriban a pörgést, és számtalan kemény, hajtós programot tanultam meg és tanítottam is, vagyis próbáltam..hisz a csoportos edzés akkor nagy tömegben -50-60- emberrel történt és mindenki más alapokkal érkezett! Lehetetlen volt megtanítani mindenkit! De mindig arra törekedtem, hogy megtanulják minél jobban végrehajtani a gyakorlatokat, az edzéseket az órák előtt, órák közben, órák után, folyamatosan figyelve, kontaktálva a vendégeimmel, akik akkor jártak hozzám, biztosan emlékeznek rám.
Ilyen órák tapasztalataival a hátam mögött, mint az aerobik, a köredzés, a Core board, a küzdősportos órák mondom azt, hogy lehet másképp!
Tartottam én is évekig ilyen órákat, és igen, fantasztikus hatásuk is volt! De! Ezen órák a tanítása közben fontos volt, hogy figyeljek a helyes testtartásra és javítsam a vendégeknél, hogy idő előtt ne dőljenek ki a sorból sérülés-, vagy a lélek a test értelmetlen széthajtása miatt!
Ideje volt akkor váltanom lassú zenére, hogy meg is tudjam tanítani a HOGYANt..gyors zene mellett azt nem lehet, mert ha nincs valakinek alapja, nem tudja helyesen tartani magát a gyakorlat végrehajtás közben, akkor sajnos jobban ártunk neki hosszútávon, mint gondolnánk!
A HOGYANt csak lassan lehet megtanítani, megéreztetni mit is szeretnék elérni náluk az ő érdekükben!
Rájöttem akkor, hogy a lassú zene nem
pörgeti őket tovább, megengedi, hogy benne legyenek tudatosan is a mozgásban, megérezve az addig másképpen érzékelt izomérzetet! Azt tapasztaltam,hogy ez a fajta edzés SOKKAL HATÉKONYABB, hiszen ott is érezhető az izom, ahol sokszor a vendégek azt mondják, hogy köszönő viszonyban sem voltak addig vele..
Ezért egyre több vendégemmel kipróbáltam a lassú, koncentrált edzést, mert azt szerettem volna, hogy mindenki, aki hozzám jár, tanulja meg a testét, érezze meg az edzés hatékonyságát..alakuljon ki benne a tudatosság..kapcsolódjon valóban magával..és ahogy gyakoroltuk, sokkal tágabb világ nyílt ki velük együtt előttem is, mint azt valaha gondoltam volna! És ebből alakult ki az első saját programom a Meditatív Aerotréning, a MAT 16éve! Gondolhatjátok, hogy Ufó voltam itthon abban a világban, ahol épp a küzdősportos órák, a Spinning, szóval a hajtsuk magunkat órák mentek ezerrel!

Akkor én is a Reebok University-n tanult dinamikus programokat tanítottam, mint a MARTIAL ARTS és a CORE BOARD, de ott megtanították nekünk a HOGYANT, kiemelték a -stabilizációért felelős- Core izmok jelentőségét és ezt hoztam haza és fejlesztettem tovább a lassú, Gerincet is fókuszban tartó, izomegyensúlyra törekvő programomat és tanítottam meg edzőknek és az embereknek és azóta is ezt teszem, csak 10éve a Pilates programmal kiegészítve az addigi tudásomat, tapasztalatomat!

AZ ÜZENETEM pedig, hogy LEHET MÁSKÉPP!
Úgy, hogy NE HAJTSD SZÉT magadat! Hogy TUDD A HATÁRAIDAT, hogy MEGTANULJ TUDATOSAN EDZENI, NEM SZÉTHAJTVA A TESTEDET,LELKEDET KONTROLL NÉLKÜL!
Hogy harmonikus, kiegyensúlyozott anya, apa, szülő és ember tudj lenni!
Hogy tudd, hogy A TESTED NEM 20 ÉVES MÁR, hogy figyelned kell, hogy ne legyen idő előtt púp a nyakadnál, ne legyen görbe a hátad, előre esett vállaid, fejed, hogy ne fájjon a derekad és ne a hasadat vegyék észre elsőre!
Látszódjon az, hogy szép testtartásod van, feszesek az izmaid, hogy jól érzed magadat a bőrödben és belül is rend van és ezért kívül is csillogsz! Mert ez mind-mind összefüggésben van egymással!
A LEGNAGYOBB FELELŐSSÉG pedig A KÖVETKEZŐ! A GYEREKEINK MINKET FOGNAK FIGYELNI ÉS LEUTÁNOZZÁK HOGYAN TARTJUK MAGUNKAT! Pont olyan testtartásuk lesz, mint annak, akit követnek, akire felnéznek, akit szeretnek, aki az apukájuk, anyukájuk, segítőjük, a mentoruk! Valaki, aki a példát mutatja nekik! Figyeld csak meg! Az esetek nagy százalékában ez nagyon igaz!
HA AZ ALAPOK RENDBEN VANNAK, TUDOD SZÉPEN TARTANI MAGADAT, A KÖZPONTIDAT TARTVA, TUDATOSAN EDZENI, AKKOR JÖHETNEK A DINAMIKUS EDZÉSEK IS, AMELYEK
ÍGY HATVÁNYOZOTTAN HATÉKONYABBAK LESZNEK!
DE AZT TUDD, HOGY ATTÓL, HOGY LASSÚ, NEM NYUGDÍJAS TORNA, NAGYON HATÉKONY ÉS EGÉSZSÉGES ALAKFORMÁLÓ program, persze csak ha megtanulsz maximálisan FÓKUSZÁLNI A GYAKORLATOK KIVITELEZÉSÉRE ÉS VÉGREHAJTÁSÁRA!

A hitvallásomról…

“Hiszem, hogy az életben óriási szerepe van a tudatos testmozgásnak.

Ezen keresztül megismerhetjük magunkat, a testünket, megérezhetjük a határainkat és a lelkünk rezdüléseit. Amit kapunk az nem csak az esztétikus külső, kiállás, hanem a kitartásunkat, hitünket, bátorságunkat fejleszthetjük, megismerhetjük a belső erőnket, amelyek együttesen a mindennapjainkat is sokkal színesebbé, élet telibbé varázsolják. Edzőként célom a minőségi mozgás megszerettetése azokkal, akik nyitottak az újra és a minőségi életmódra!

Azt vallom, hogy a szeretet energiájának a térben való pozitív áramlása, a közösség összetartó ereje éppen olyan fontosak egy-egy mozgásprogramban, mint a támogatás, bizalom, egymás segítése és a pozitív visszacsatolás. Hiszen ez hozzáad a minden napi Életünkhöz, felemel, energiával tölt fel!

Vigyél új színt az életedbe, tedd félre picit a konvencionális edzéseket és nyiss olyan módszer, mozgásforma felé, ahol nem csupán az izmok feszítése és elernyedése számít, hanem az önmagadra való odafigyelés, kapcsolódás, az emberi értékek és az összhang tested és a lelked között!”

Hidvégi Andrea