Ebben a korban ha valaki nem edz rendszeresen és jól, már általában beszűkülnek az egyes ízületek, a mozgáskiterjedésük csökken, a testtartásunk romlik és sokszor előfordul, hogy derék- hát- nyaki-,
térd- és csípő fájdalmak jelentkeznek.

 

HA copy A3

Az izmokban sokszor megbomlik az egyensúly, és gondolok itt a belső- és külső (mély- és felületes) izmokra, vagy a jobb és baloldal arányára, vagy akár ha a test elülső és hátulsó izmaira.

Ezek az egyenlőtlenségek jöhetnek korábbi sérülésekből, vagy helytelen testtartásból, egyoldali rendszeres cipekedésből, az ülő- és a számítógépen történő munka negatív hatásaként. De lényeges azt is megemlíteni, hogy a sok évig hordott magassarkú cipő is okozhat ízületi fájdalmakat, sérüléseket.
Az imént felsoroltak azért kellemetlenek, mert minőségileg rontják a minden napokat. A gyógyszerek csak pillanatnyilag segíthetnek a fájdalmakon,, a megoldás mindig a rendszeresen gyakorolt pozitív hatású gyakorlatokban rejlik.
Ebben a korban már fokozottan kell figyelni a terhelés minőségére, mit hogyan hajtunk végre, vagyis a helyes technikai végrehajtásra, mert a helytelen terhelés vagy a túlterhelés már nagyobb eséllyel hozza ki a
sérüléseket, izom- és ízületi fájdalmakat.
Nagyon fontos, hogy abban az esetben, ha valaki már régóta nem edzett, akkor alapozva kell elkezdeni, adjon megfelelő időt magának, hogy felépítse ismét a belső- a gerinc- és a medence, előkészítse a testét a terheléshez.

Ha edzett, viszont nem figyelt arra, hogy a belső izmait is erősítse, úgy újabb alapozásra van szükség!

Hamarosan jön a 2. rész, amelyben egy picit a belső izmok tudatos használatára és a gerincünkre helyezem a fókuszt!

Gyertek a Hidvégi Andi Tréningre, az alattomosan alapos programra ami mindezt tudja!

Várlak Benneteket sok szeretettel!

Hidvégi Andrea